No hi ha cap activitat
01.04.2015
El dissabte 4 d'abril, el nucli antic de Cunit s'ambientarà en la postguerra i es presentarà oficialment el documental sobre el contraban a Cunit. 7 bars de Cunit oferiran la 'tapa de la Fira del Contraban'.
L'Ajuntament de Cunit organitzarà la "Fira de l'estraperlo a Cunit – El Contraban dels anys 50" el proper dissabte 4 d'abril, recreant aquest episodi històric al nostre municipi, durant tot el dia, de 10 del matí a 8 del vespre. Aquesta és una iniciativa de la regidoria de Turisme i Patrimoni, que continua amb la recuperació històrica de la memòria col·lectiva com a poble.
El nucli antic de Cunit s'ambientarà en l'època de la postguerra, en els anys 50 en que Cunit era un punt important del contraban d'aleshores. Amb el pas dels anys, aquest fet ha donat als cunitencs i cunitenques un punt més de referència on ubicar la seva història i on descobrir una part important del seu passat. Es tracta d'un episodi històric de relleu que des de la regidoria de Turisme es vol recuperar i explicar el paper que hi jugava en les famílies del moment.
La Ruta de la tapa de la Fira del Contraban
7 establiments del centre de Cunit formen part de la Ruta de la Tapa: aquesta iniciativa està patrocinada per Moritz.
La Bodegueta: 'Montadito' de samfaina
Rodaví: Caprici mar i muntanya
Bar del Casal: Pizza italiana
Forn Pastisseria Casas: Coca de recapte
Mar del Cafè: Carn amb salsa
El Racó de l'Olga: Sac de brandada de bacallà
Bar La Cova: Cloïsses amb salsa verda
La Fira del contraban dels anys 50 de Cunit comptarà amb la presentació oficial del documental que s'ha enregistrat al nostre municipi amb diferents passes durant el matí i la tarda a la Sala del Casal Municipal. Recordem que aquest documental es va començar a enregistrar el passat mes d'octubre i va comptar amb la participació de diferents veïns i famílies de Cunit de forma totalment desinteressada.
Ambient dels anys 50, productes locals i productes artesans
El centre de Cunit es vestirà dels anys de postguerra gràcies a la participació dels establiments que podran treure els seus productes a la porta del seu negoci, amb parades d'artesania alimentària relacionada amb l'època dels 40 i 50 com ara pa, coques, productes de la terra com fruites i verdures, conserves, mels, vins... i artesania no alimentària com ceràmica, espelmes, entre d'altres.
A més, es crearan diferents zones lúdiques on s'hi podran trobar des de cotxes de l'època, jocs de fusta tradicionals i algun tancat amb animals.
10h. Inici de la fira amb les diferents parades d’artesans ubicades pels diferents carrers del casc antic.
11h -14h. Activitats i jocs infantils a la Plaça del Casal i mostra d’oficis (metall, vidre, fusta i cuir) a diferents ubicacions.
12h. Presentació Oficial del documental “El contraban a Cunit” a la sala d’actes del Casal Municipal.
17h – 20h. Activitats i jocs infantils a la Plaça del Casal i mostra d’oficis a diferents ubicacions.
18h. Segona projecció del documental a la sala d’actes del casal municipal.
10h – 20h. Exposició de vehicles i motos d’època a la Plaça Santiago Rusiñol.
Ambientació total de l’època dels anys 40 -50 hi haurà corralet d’animals format per rucs, ànecs, oques i gallines situades en un espai habilitat a la Plaça Catalunya de les 11h a les 20h.
Jaume Casañas, regidor de Turisme i Patrimoni, incideix en "la força que li dona a la nostra història de poble qualsevol material que es creï per a divulgar fets tant importants. El documental i aquesta Fira pretenen donar un especial valor a les situacions familiars personals d'una època molt complicada i alhora donar a conèixer com es vivia i com a través de cada situació familiar s'ha anat teixint la història del nostre municipi"
L'actualitat de Cunit al RSS
Fes click aquí!