Agenda

5-2025JUNY de 20257-2025
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

No hi ha cap activitat

Notícies

L'empresa 'H20 renovables Catalunya' amb seu a Cunit presenta un cremador de biomassa que estalvia fins a un 80% d'energia.

22.07.2013


La Delegació Catalana de l'empresa H2O Renovables, ubicada a Cunit, i amb seu central a Bailén (Jaén) ha presentat un innovador sistema per a forns de fleca i calderes de gran consum, que substitueix el tradicional cremador de gasoil o gas per un de biomassa, la qual cosa permet un estalvi de fins al 80 per cent en la factura energètica. A més, en el cas de les fleques aconsegueix un producte de major qualitat amb una cocció més homogènia.

La presentació, que ha tingut lloc en la delegació catalana que H20 Renovables ha instal·lat recentment a Cunit, ha comptat amb la participació del regidor de Medi ambient Toni Martínez, i els gerents d'H2O Renovables Catalunya, Carlos Fernández i Francisco Fernández.

D’aquesta forma han presentat aquest sistema per a forns de pa pioner a Europa, que comporta nombrosos avantatges enfront dels forns de carro rotatiu i de pis tradicionals alimentats per gas o gasoil i destacant d’important estalvi d'entre un 60 i un 80 per cent) en la factura energètica, la fabricació d’un producte de major qualitat, i l’assoliment d’una cocció més homogènia.

Carlos Fernández ha explicat que 'el sistema de cremador de biomassa és fàcilment acoblable en calderes d’aigua calenta sanitària i calefacció de poliesportius, col·legis, hotels, cases rurals, així com en forns de maó, torradores de cafè, de fruita seca, en definitiva, en pràcticament tota instal·lació que porti un cremador de gasoil o gas'.

El gerent d'H2O Renovables Catalunya, Francisco Fernández, ha destacat en la presentació, que 'aquest sistema permet un estalvi tan important que les noves instal·lacions poden amortitzar-se en menys d'un any. Un altre dels beneficis, és que es pot allargar la vida del forn, es millora el rendiment i fins i tot es poden aprofitar les cendres generades com a fertilitzant i altres usos. A tot això s’uneix el gran valor mediambiental del projecte, ja que s’evita l’ús de combustibles fòssils contaminants i s’aposta per la biomassa, que no contamina'.

 GRAN POTENCIAL

El regidor de Medi Ambient de Cunit, Toni Martínez, ha donat l’enhorabona als responsables d'H2O Renovables per l’engegada d’un projecte que aposta per la innovació com a solució de futur, impulsant l’ús de la biomassa i situant a Cunit en el mapa dels pobles que aposten per l’ús de les energies renovables.

Martínez ha afirmat que “la biomassa és ideal per produir calor, ja que té un rendiment del 98%, per la qual cosa hem de potenciar des de les institucions l’ús de calderes per calefacció i aigua calenta sanitària”.


L'actualitat de Cunit al teu e-mail

Fes click aquí!

L'actualitat de Cunit al RSS

Fes click aquí!