No hi ha cap activitat
10.05.2016
S'implantarà una nova metodologia en els cursos de natació per a totes les edats. El CEM Els Joncs és el segon equipament homologat a Catalunya.
El divendres passat es va signar el conveni d'adhesió entre l'Ajuntament de Cunit i la Real Federació Espanyola de Natació (RFEN) per tal que el Complex Esportiu Municipal Els Joncs sigui centre homologat del programa "Nadar es Vida".
Aquest programa, avalat per la RFEN, constitueix una garantia de qualitat en les classes de natació que s'ofereixen al propi CEM Els Joncs, amb una estructura d'aprenentatge, metodologia, categories i nivells dissenyades per millorar el procés pedagògic. Per tal de garantir aquesta qualitat i per a poder homologar el centre, els monitors de natació han realitzat una formació especialitzada amb tècnics de la Federació Espanyola de Natació.
Amb aquest acció, l'Ajuntament de Cunit continua implantant el nou model de gestió per al Complex Esportiu els Joncs, amb una clara aposta per la qualitat i millora dels diferents serveis.
Aquesta aposta per la qualitat es va iniciar amb el canvi de tota la maquinària de la sala de fitness, l'ampliació d'horari de les Activitats dirigides, dotant la sala de fitness de personal qualificat com tècnics de sala i entrenadors personals, augmentant les hores de neteja i manteniment, i també les activitats aquàtiques amb aquesta nova metodologia i sistema de qualitat.
METODOLOGIA PROGRESSIVA
'Nadar es Vida' contempla un sistema que permet avaluar el procés d'aprenentatge de la natació amb la finalitat de garantir als pares i escoles la qualitat de l'ensenyament d'aquest esport. La metodologia defineix una estructura clara de progressió que permeti anar assolint fites alhora que adquirint noves habilitats.
Aquest procés es divideix en 3 grans blocs, Aproximació, Aprenentatge i Perfeccionament i s'inicia des de nadons fins l'edat adulta.. Cadascun d'aquest blocs a la vegada té altres subdivisions, categories i nivells que permeten als més petits anar avançant en el seu aprenentatge a la vegada que es manté la seva motivació.
El Regidor d'Esports i Joventut Ivan Faccia comenta "Per nosaltres són molt importants les activitats aquàtiques, vivim a un municipi de costa i això implica que tots els infants, joves i adults han de tenir assolit un nivell adient de natació. Apostem per un model de qualitat, on els nens i nenes puguin gaudir d'un programa metodològic que garanteixi el seu aprenentatge, la seva diversió i progressió".
Conjuntament amb la implantació d'aquest nou programa, s'oferiran cursos intensius de natació al juliol i de cara al proper curs escolar, s'iniciarà un programa de natació escolar.
L'actualitat de Cunit al RSS
Fes click aquí!