Agenda

5-2025JUNY de 20257-2025
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

No hi ha cap activitat

Notícies

Balanç molt positiu del funcionament del servei Línia Verda de Cunit

09.06.2015


Gràcies a la implantació d'aquest servei, els ciutadans i empreses de Cunit poden beneficiar-se d'un servei de resolució de consultes mediambientals i comunicació d'incidències en l'equipament urbà. Línia Verda afavoreix l'ús de les "bones pràctiques" mediambientals i en conseqüència, en el desenvolupament d'un municipi sostenible

El servei de comunicació d'incidències LÍnia Verda es va implantar a Cunit l'any 2013. Els veïns d'aquesta ciutat han demostrat una molt bona acollida del servei i prova d'això, és l'ús continu que fan del mateix.

Per utilitzar el servei a través de Smartphone o tauleta, només cal descarregar l'aplicació Linia Verda. Per a això l'usuari es connecta a Play Store o APP Store i d'una forma fàcil i intuïtiva, es produeix la descàrrega. Aquesta és completament gratuïta.

Un cop oberta l'aplicació en el dispositiu mòbil, l'usuari decideix si plantejar una consulta o comunicar una incidència. El procediment és molt ràpid i senzill. Per comunicar una incidència, només cal seleccionar el tipus de categoria. Per geolocalització, l'APP Linia Verda s'encarrega de detectar de forma automàtica les coordenades exactes en què s'ubica la mateixa. Posteriorment, es pot adjuntar una foto de la incidència amb una breu descripció. Un cop enviada, el responsable nomenat per l'Ajuntament rep notificació de la mateixa. A partir d'aquest moment, s'inicien els tràmits per donar solució a la incidència detectada. El ciutadà coneix en tot moment l'estat en què es troba la incidència comunicada gràcies a les notificacions que rep al seu dispositiu mòbil.
Aquest servei, a més d'implicar al ciutadà en la consecució d'un municipi més sostenible, facilita en gran mesura la gestió diària dels responsables del propi Ajuntament. A més d'agilitzar els temps de reacció, dóna a conèixer situacions de millora que de no ser per la col·laboració ciutadana, el propi Ajuntament no tindria constància.

A Cunit, el tipus d'incidències que més s'han comunicat són aquelles que fan referència a "Equipament Urbà", seguit de "Escombraries", "Entorn Forestal" i "Neteja". En l'actualitat, el 48% de les incidències comunicades ja han estat solucionades i un 13% es troben en procés.

Per poder resoldre qualsevol consulta a nivell mediambiental, també es pot accedir al web www.liniaverdacunit.cat. A través d'aquest domini, el ciutadà pot plantejar qualsevol consulta mediambiental i en un termini màxim de 24 hores tindrà resposta per un equip d'experts en la matèria.

En aquest enllaç, també hi ha una àmplia informació en format de guia de bones pràctiques, consells ambientals, recursos d'educació ambiental i un extens contingut personalitzat del propi municipi.

El servei de Línia Verda ha estat guardonat amb el premi Conama 2014 a la Sostenibilitat. També la seva implantació ha suposat el Premi de Qualitat 2013 en la categoria de Desenvolupament Urbà Saludable i Sostenible atorgat per la Xarxa Espanyola de Ciutats Saludables (RECS) en altres ajuntaments d'Espanya. Aquest premi reconeix aquelles iniciatives que col·laboren en millorar l'entorn físic i funcional del municipi promovent el desenvolupament socioeconòmic i afavorint la qualitat de vida personal, familiar, laboral i social dels ciutadans.

L'Ajuntament de Cunit se sent molt orgullós dels resultats obtinguts fins a la data i agraeix la important participació ciutadana que demostra la implicació i interès dels ciutadans pel seu municipi.


L'actualitat de Cunit al teu e-mail

Fes click aquí!

L'actualitat de Cunit al RSS

Fes click aquí!