Agenda

5-2025JUNY de 20257-2025
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

No hi ha cap activitat

Notícies

El SEPE i l'Ajuntament de Cunit col·laboren en l'àmbit de l'ocupació i la formació a Cunit

08.11.2013


La Direcció Provincial del SEPE de Tarragona van realitzar ahir a les dependències del SOM Cunit una sessió informativa adreçada a tota la ciutadania per parlar sobre aspectes generals de les prestacions.

La Direcció Provincial del Servicio de Empleo Público Estatal de Tarragona van realitzar ahir a les dependències del SOM Cunit una sessió informativa adreçada al públic en general sobre aspectes generals de les prestacions (tipus de prestacions, tipologia dels contractes, certificats d’empresa, compatibilitat i incompatibilitat de les prestacions, capitalització de la prestació contributiva, exportació de la prestació per atur a l’estranger). La segona part de la sessió ha tractat sobre la formació marítima i ha anat a càrrec de l’Instituto Social de la Marina. 

Per altra banda, el Observatorio de las Ocupaciones del Servicio Público de Empleo Estatal realitza periòdicament informes i estudis estadístics sobre el mercat de treball a Cunit i a la província de Tarragona, dades que resulten especialment importants al món local per tal de poder planificar polítiques públiques adequades a la situació socioeconòmica real del municipi.

Entre les dades més destacades de l’últim informe sobre el mercat de treball de Cunit, que fa referència al 2012, s’assenyalen les següents: 

- A 31 de desembre de 2012 es comptabilitzaven 1.249 aturats, el que representa el 1,69% del total de la província de Tarragona.

- El 50,92% dels aturats són dones i el 49,08% homes.

- El gruix d’aturats registrats tenen una edat compresa entre els 35 i 54 anys.

- Els joves menors de 30 anys presenten una taxa de contractació del 27,63%, els majors de 45 anys representen el 19,41% i els estrangers el 18,41%.

- El sector econòmic que més aturats aglutina és Serveis, amb el 66,37%. Li segueix la Construcció amb el 19,14%, Indústria amb el 9,53% i Agricultura amb el 1,04%.

- Els majors nivells de contractació es concentren en els mesos de juny i juliol.

- Les ocupacions més sol·licitades pels aturats són: venedors en botigues i magatzems; peons d’indústries manufactureres; personal de neteja d’oficines, hotels i altres establiments similars.

“La coordinació interadministrativa és imprescindible per poder donar un servei de qualitat al ciutadà. Per això, agraïm al SEPE la seva col.laboració i la seva predisposició en apropar la informació sobre prestacions a la ciutadania de Cunit i al seu consistori”, Jaume Casañas, Regidor d’Ensenyament, Formació i Ocupació. 

 


Galeria multimèdia

L'actualitat de Cunit al teu e-mail

Fes click aquí!

L'actualitat de Cunit al RSS

Fes click aquí!