No hi ha cap activitat
08.06.2017
El projecte, fruit de l'esperit innovador de l'equip educatiu del centre, s'ha pogut iniciar amb el suport del consistori municipal i de les famílies dels/les alumnes.
Amb l’inici del curs escolar i coincidint amb el 15è aniversari del centre, des de la Llar d’Infants El Trenet es va posar en marxa un projecte de transformació de pati a jardí.
Aquest projecte sorgeix de l’objectiu que es planteja el claustre de mestres de la llar d’Infants El Trenet d’aprofundir en el valor i la funció del joc com activitat d’interrelació, d’estimulació de la creativitat i d’aprenentatge dels infants.
Partint d’aquest objectiu i després de valorar els diferents espais i moments de joc de la llar d’infants, l’equip educatiu considera oportú centrar el projecte en el joc al pati. Després de treballar-lo i valorar-lo, durant el primer trimestre d’aquest curs s’inicien les primeres actuacions amb l’objectiu d’aconseguir un espai més natural per als infants i que els proporcionés opcions de joc més enriquidores. Per convertir l’espai exterior del centre en una zona més d’aprenentatge.
Amb el 2016 va finalitzar la primera fase del projecte, eliminant la tanca que dividia l’espai, adquirint estructures de joc de fusta i plantant 8 moreres.
Al 2017 es va iniciar la segona fase del projecte. Aquesta ha necessitat de la participació de les famílies dels/les alumnes per construir nous espais de joc durant la 1ª bricofesta del Trenet, que va tenir lloc dissabte 1 d’abril. Va ser una jornada lúdica on famílies i equip educatiu van treballar de forma conjunta. Va haver-hi una gran participació i implicació, tant de les famílies com de l’equip educatiu, la qual cosa va permetre finalitzar totes les tasques que havien estat programades en les reunions de planificació prèvies a la jornada.
Com deia l'educador Loris Malaguzzi a “El viatge amb els drets dels infants”, “Si l’escola i els pares conflueixen en una cultura de col·laboració, interactiva, que és una decisió racional i avantatjosa per a tots, perquè tots en treuen experiències més carregades de sentit, aleshores es comprèn com és de propera i profunda la pedagogia de la participació i la recerca”.
L'actualitat de Cunit al RSS
Fes click aquí!