Agenda

5-2025JUNY de 20257-2025
DlDtDcDjDvDsDg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

No hi ha cap activitat

Notícies

Cunit i Cubelles prorroguen el conveni del Penedès Marítim fins el 2019

06.04.2016


Aquest document serà la base dels nous horitzons del Penedès Marítim que vol créixer amb municipis com Calafell, El Vendrell, Vilanova, Sitges i Sant Pere de Ribes.

Els ajuntaments de Cunit i Cubelles han signat la pròrroga del conveni de col·laboració pel Penedès Marítim fins a finals de l'any 2019. Per als dos consistoris la creació i consolidació de la marca turística Penedès Marítim ha estat una molt bona experiència d'èxit com a eina de promoció turística del territori.

El nou conveni estableix que s'establirà i es definirà un nou pla estratègic i s'elaborarà un nou pla d'acció de quatre anys per a la legislatura 2015-2019 on s'establiran totes aquelles accions que es puguin realitzar de manera conjunta per a la promoció i dinamització del territori.

Fins el 2019, pas a pas
A més, els ajuntaments de Cunit i Cubelles es comprometen a establir criteris d'actuació estable i conjunta per a determinar estratègies de futur i definir el règim de planificació, gestió i execució d'actuacions conjuntes encaminades al desenvolupament econòmic local i turístic del territori. S'estableix la voluntat d'incrementar aquesta col·laboració conjunta i d'unió d'esforços en tots els àmbits d'actuació municipal en els que sigui possible per mancomunar esforços en benefici de la ciutadania de tots municipis.

Per poder planificar totes les accions i l'estratègia a seguir s'estableix celebrar una trobada mensual entre les regidories de promoció econòmica i turisme dels totes dues corporacions on s'informaran mútuament de les accions de desenvolupament que implantin i fer el seguiment del conveni.

Pel que fa al finançament de la marca Penedès Marítim, el conveni estableix que les aportacions seran a parts iguals entre els dos ajuntaments passant dels 3.000 euros el 2016 a unes anualitats de 5.000 euros (2017), 7.000 euros (2018) i acabant amb 9.000 euros per consistori a la fi del present conveni l'any 2019.

Noves complicitats
Aquesta renovació arriba després d'haver-se celebrat la primera trobada de Cunit i Cubelles amb 5 municipis més (Calafell, El Vendrell, Vilanova i la Geltrú, Sitges i Sant Pere de Ribes) l'Agència de Desenvolupament NODE Garraf i els Consells Comarcals del Garraf i del Baix Penedès. Una comissió de treball a través de la qual s'articulen aspectes turístics i de desenvolupament local dels municipis integrants.

La proposta de creació d'una Comissió de treball turística del Penedès Marítim, ha nascut amb la voluntat de sumar totes les sinergies possibles per tal de potenciar el turisme com a sector econòmic del conjunt del territori del Penedès Marítim, alhora que reforçar la personalitat del 'Penedès Marítim' i la de cada localitat creant un producte turístic, original i sostenible que marqui la diferència.

Durant l'acte de la signatura, l'Alcaldessa de Cunit, Montserrat Carreras, ha expressat la seva voluntat que la renovació del conveni també s'estengui a d'altres àmbits al marge del turístic. "Som més un producte integrat entre Barcelona i la Costa Daurada, més que no pas una marca", ha assegurat Carreras.

El regidor de Patrimoni i Turisme de Cunit, Jaume Casañas, ha recordat que la posada en marxa del projecte Penedès Marítim no ha estat senzilla, però que no ha parat de créixer des de la seva creació, el 2011. "Som dos municipis amb unes característiques similars i, per tant, és molt positiu que donem continuïtat a la iniciativa", ha afirmat.

De la seva banda, el regidor de Comerç, Turisme i Fires de l'Ajuntament de Cubelles, Raül Mudarra, que el Penedès Marítim ha atorgat una major visibilitat exterior a les dues viles i que la marca és "idònia" per poder promocionar els "atractius de Cunit i Cubelles". "Qualsevol visitant pot gaudir de la nostra tranquil·litat i les nostres platges i, en menys d'una hora, visitar Barcelona o qualsevol indret de la Costa Daurada", ha remarcat.

De la seva banda, l'Alcaldessa de Cubelles, Rosa Fonoll, també ha afegit que el Penedès Marítim s'està fent gran i que la col·laboració entre totes dues parts "està ajudant a dinamitzar tots dos municipis".


Galeria multimèdia

L'actualitat de Cunit al teu e-mail

Fes click aquí!

L'actualitat de Cunit al RSS

Fes click aquí!