Agenda

8-2025SETEMBRE de 202510-2025
DlDtDcDjDvDsDg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

No hi ha cap activitat

Notícies

La III Festa del Xarel·lo fa una mirada a principis del s XX

05.06.2015


La III Xarel·lada de Cunit tindrà lloc el proper dissabte 27 de juny, serà la tercera edició d'aquesta festa que va irrompre amb força l'any 2013 dins del panorama enològic del Penedès. Després de dues edicions que han acollit a més de 15 cellers del Penedès interior i de la D.O. Penedès, aquesta tercera Festa del Xarel·lo es presenta amb la mateixa inquietud per a donar a conèixer i continuar promocionant la varietat autòctona del nostre territori, el ?Xarel·lo?.

Una de les imatges que representen aquesta tercera edició és la que es mostra tot seguit, un mapa que s'ha localitzat des de la regidoria de Turisme i Patrimoni i que data de principis del segle XX, concretament de l'any 1928, i en el qual s'observa com el territori que avui conforma el Penedès Marítim estava format per petitíssims nuclis i per amplis camps de conreu de vinya i d'oliveres.

Aquest mapa pertany a l'Institut Cartogràfic i Cadastral de l'època i mostra la realitat agrícola i com la vinya i el xarel·lo era un dels principals potencials ja a principis del s XX.

Jaume Casañas, regidor en funcions de Turisme i Patrimoni, destaca que "en la Fiesta del Xarel·lo del próximo 27 de junio disfrutaremos de esta variedad de nuestro territorio. Si echamos un vistazo a este mapa de principios del siglo pasado, podemos comprobar que el paisaje habla por sí solo y también nos da detalles de nuestra historia. Hoy en día Cunit es muy diferente, pero haciendo una vuelta por mapas antiguos y observando el territorio vemos como era nuestro municipio hace muchos años ".


L'actualitat de Cunit al teu e-mail

Fes click aquí!

L'actualitat de Cunit al RSS

Fes click aquí!