LES TRES VALLS: Barravés - Boí - Vall Fosca

27.09.2014 - 28.09.2014 (11:17 h - 11:17 h)

Ubicació: Plaça de la Vila41.198379*1.634457

Fantàstic cap de setmana al cor del Pirineu Lleidatà, recorrent 3 valls en dues fabuloses travesses. El primer dia anirem de la Vall de Barravés (que neix a la boca sud del túnel de Viella ) a la Vall de Boí, conjuntant muntanya i romànic. Farem nit a la capital de la vall, a Boí a l'hostal Pey. El segon dia farem l'espatarrant travessa del Port de Rus, que uneix la Vall de Boi, amb la Vall Fosca, sortint del Pla de l'ermita a Taüll fins a Cabdella, pujant opcionalment al Tossal de Rus.

Magnifica travessa entre la Vall de Barravés i la de Boi, amb dues opcions. La primera (marcada en color rosa, ens portarà a Boí, on farem nit, mentre que la segona allarga el recorregut fins a Taüll per completar la ruta del romànic (marcada en vermell al mapa). Suposa un increment de longitud de 1,5 km i una pujada addicional de 200m.

Sortirem de Senet, prop de la boca sud del túnel de Viella, pujant cap al refugi d’Artigalonga i el Castessillo, per arribar al Coll de la Gelada (2.060m.) punt culminant de la ruta i que ens ofereix una magnífica panoràmica de la vall amb el massís de la Maladeta a primer terme. Baixarem una mica, creuant les canals de l’esquerra i la Dreta per arribar a la collada de Basco. A partir d’aquí entrem a la vall de Boí i començarem a baixar d’una manera més decidida, per l’obaga i el barranc del Basco per arribar al fons de la vall, a Erill la Vall, passant per l’església de Santa Eulàlia.

Continuarem baixant per creuar la Noguera de Tor per la Palanca d’Erill i pujar suaument fins a Boi, la capital de la Vall, on farem nit i passant per l’església de Sant Joan. Qui ho desitgi, opcionalment, continuarem pujant a Taüll per veure les esglésies de Sant Climent i Santa Maria on finalitzarem aquesta completa, assequible i molt atractiva travessa.

L'actualitat de Cunit al teu e-mail